Ilta Sanoma

Renault 4:n eli suomalaisittain Tippa-Rellun tuotannon päättymisestä on 30 vuotta, mutta Pariisin autonäyttelyssä esitelty Renault 4ever Trophy tarjoaa maistiaisen tulevasta.

Renault 4ever Trophyn maavara on 20 senttimetriä. Lähes olemattomat korin ylitykset puoltavat maastoajoa.

Renault 4ever Trophyn maavara on 20 senttimetriä. Lähes olemattomat korin ylitykset puoltavat maastoajoa. Kuva: Eric Piermont /AFP

Tippa-Rellua myytiin yli kahdeksan miljoonaa kappaletta yli sadassa eri maassa. Nyt Renault 4ever Trophy -tutkielma herättää mallin henkiin.

Voimakkaassa ulkonäössä voi hyvällä tahdolla nähdä muotoilullisia yhtymäkohtia alkuperäiseen 4L-malliin, sillä mittasuhteet ovat melko samanlaiset kuin vuosikymmeniä sitten.

Toimitusjohtaja Luca de Meo poseeraa uusvanhan Tippa-Rellun edessä. Hiilikuituisella katolla on mukana varapyörä ja takaovessa lapio sekä irrotuslevyt hankalaan maastoon. Jokaisessa pyörässä on kompressori, jolla renkaan ilmanpaineen voi säätää sisältä maastoajoon sopivaksi.

Toimitusjohtaja Luca de Meo poseeraa uusvanhan Tippa-Rellun edessä. Hiilikuituisella katolla on mukana varapyörä ja takaovessa lapio sekä irrotuslevyt hankalaan maastoon. Jokaisessa pyörässä on kompressori, jolla renkaan ilmanpaineen voi säätää sisältä maastoajoon sopivaksi. Kuva: Eric Piermont / AFP

Tutkielma on kuitenkin esikuvaansa isompi. Esimerkiksi kori on lähes puoli metriä pidempi. Alkuperäisessä 4L:ssä oli yli 2,4 metrin akseliväli. Uudessa sähkömoottorisessa 4ever Trophyssä akseliväli on 2,57 metriä.

Silloin ennen.

Silloin ennen. Kuva: Kimmo Taskinen

Ilta Sanoma
lundi 17 octobre 2022 16:26:00 Categories: Autot Ilta Sanoma

ShareButton
ShareButton
ShareButton
  • RSS

Suomi sisu kantaa

TetraSys Oy.

TetraSys Oy.