Ilta Sanoma

Kesko paljastaa myös viime vuoden hittituoteryhmät.

Ruoholahden Citymarketin juomavalikoimaa

Ruoholahden Citymarketin juomavalikoimaa Kuva: Ella Kiviniemi

Monipuolisuus on ensi vuoden ruokatrendi, jos K-ryhmän kysely antaa osviittaa. Kiinnostavimpien trendien kärkeen nousevat myös kotimaisen ruoan ja pientuottajien arvostus.

-?Hyvinvointiin satsaaminen näkyy kuluttajien ostoskorissa esimerkiksi alkoholittomien juomien, erilaisten marjojen ja marjasekoitusten hyvänä myynnin kehityksenä. Lihassa kana on viime vuosina kasvattanut suosiotaan kevyempänä vaihtoehtona ja lisäksi datasta nähdään, että tänä vuonna on ostettu jonkin verran aiempaa enemmän kasviksia, Keskon päivittäistavaratoimialan tavarakaupan johtaja Harri Hovi sanoo tiedotteessa.

Myös perusvitamiinien myynti on Hovin mukaan kasvanut selvästi. Koronaa edeltävään aikaan verrattuna niiden myynti on lisääntynyt 51 prosenttia.

K-ryhmä teetti osana vuoden 2022 trendikatsaustaan kyselyn, johon vastasi 1?279 suomalaista.

Kesko nostaa esiin myös tukun hittituoteryhmiä, joiden myynti on lisääntynyt vuoden aikana tuntuvasti.

Kovimmat nousuprosentit ovat alkoholittomassa oluessa, jonka valikoimat ovat lisääntyneet voimakkaasti. Myös kakkoskasvaja edustaa juomapuolta, nimittä tummapaahtoisten papukahvien myynti on lisääntynyt peräti 66 prosenttia. Kymmenen kärkeen mahtuu myös yllättäjä, takavuosien suosikki kiinankaali on lisännyt myyntiään peräti 41 prosenttia.

Ilta Sanoma
mercredi 17 novembre 2021 19:42:00 Categories: Ilta Sanoma Taloussanomat

ShareButton
ShareButton
ShareButton
  • RSS

Suomi sisu kantaa

TetraSys Oy.

TetraSys Oy.