Moottori-lehdessä on laaja artikkeli lataushybridien ongelmasta. Jutun mukaan yhden BMW:n omistajan auton moottori oli huollossa laitettu käyttökieltoon ruostumisen takia.
Jutun mukaan autolla oli ajettu 26 000 kilometriä, kun se oli toistamiseen määräaikaishuollossa. Viesti huollosta oli tyrmäävä!
- Nokka-akselit, keinut ja valvetronic-epäkeskoakseli ruosteessa. Moottoria ei ole selvästi käytetty pitkään aikaan. Moottorin venttiilikoneiston kaikki osat tulee uusia. Moottoria ei saa käynnistää ennen korjausta, auton omistaja kertoo jutussa Moottori-lehdelle huollolta saamastaan viestistä.
Moottori-lehti haastatteli myös autoalan asiantuntijaa. Hänen mukaansa lähes jokaisessa hänen näkemässään lataushybridissä nokka-akselit ja venttiilikoneistot ovat olleet enemmän tai vähemmän ruosteessa.
Lue koko juttu tästä.