Telia on tavoitellut muutosneuvotteluissaan aiempaa asiakaskeskeisempää organisaatiomallia.
Kuva: Silja-Riikka Seppälä / Lehtikuva
Telia Finlandin kuluttajaliiketoiminnassa syyskuussa alkaneet muutosneuvottelut ovat päättyneet.
Neuvottelujen tuloksena päättyy 77 tehtävää yhtiön kuluttajaliiketoiminnasta, Telia kertoo tiedotteessaan. Samalla sen mukaan aukeaa kuitenkin 40 uutta tehtävää. Neuvottelujen alkaessa yhtiö arvioi noin 85 tehtävän päättyvän tai muuttuvan merkittävästi ja noin 30 uuden tehtävän avautuvan.
Muutokset tulevat voimaan joulukuun alusta lähtien.
Neuvottelujen tavoitteena on ollut uudistaa kuluttajaliiketoiminnan toimintamallia ja organisaatiorakennetta asiakaskeskeisemmäksi. Lisäksi toimintaa on pyritty yksinkertaistamaan.
Telialla on Suomessa noin 4?100 työntekijää. Muutosneuvotteluiden piirissä oli noin 800 tehtävää.
TetraSys Oy.