Marjukka Saarnisto ja Armas-poika käyttävät matematiikan ja englannin opiskelussa opetusvälineenä Armaan itse suunnittelemaa opetuspeliä. Kuva: Vesa-Matti Väärä
8-vuotias Armas ei mene aamuisin kouluun, vaan jää Marjukka-äidin kanssa ihmettelemään maailmaa. Samaan ratkaisuun ovat päätyneet myös Tuulia ja Maija, joiden nepsylapset voivat koulussa pahoin. Kotiopetuksen suosio on Suomessa selvässä kasvussa, ja lapsiasiavaltuutetun mielestä trendin taustalla piilee yhdenvertaisuusongelma.
Kun muut lapset kiiruhtavat kouluun, Marjukka Saarnisto ja hänen 8-vuotias Armas-poikansa jäävät kotiin.
Aamut alkavat rauhassa heräillen. Aamupalan äärellä Armas pohtii äitinsä kanssa kysymyksiä, joita pojan päähän kertyy kummallisen paljon yön aikana. Miksi taivaalta sataa rakeita? Miten ne muodostuvat?
Joskus kysymyksistä muodostuu päivän oppisisältö.
TetraSys Oy.