Nuoret saavat kuulla arvostelua huvipuiston hinnoista ja pituusrajoista, vaikka eivät näihin voi vaikuttaa. Saavatko he koulutusta tai tukea tilanteessa? " /> Nuoret saavat kuulla arvostelua huvipuiston hinnoista ja pituusrajoista, vaikka eivät näihin voi vaikuttaa. Saavatko he koulutusta tai tukea tilanteessa? " />

YLE


Palvelualojen nuoret kesätyöntekijät joutuvat kohtaamaan jopa agressiivisia tai ahdistelevia aikuisia asiakkaita.

Tämä tuli ilmi, kun Yle kysyi, ovatko lukijamme kokeneet nuorina epäasiallista kohtelua asiakkailta.

"Asiakkaat ärsyyntyvät usein jäätelökioskilla korkeista hinnoista ja valittavat, vaikkei myyjä niistä päätä. Joskus vaadittu uutta jäätelöä korvaukseksi, kun jäätelö alkanut sulaa kesällä. Välillä saa kuulla seksistisiä kommentteja, kysytään puhelinnumeroa, seurataan kadulla kun pääsee töistä pois, kysytty onko sinkku. Nykyään vihaan ihmisiä. "Nainen, Salo.

Huvipuistossa kesätyöntekijät saavat puolestaan kuulla arvostelua siitä, mittaavatko he lapsen oikein, jotta tämä pääsisi laitteeseen.

Myös hinnoista tulee sanomista, vaikka nuoret eivät niistä päätä.

Valmennetaanko nuoria kohtaamaan haastavia asiakkaita?

Ylen toimittaja Anna Sirén haastattelee Särkänniemen kehitysjohtaja Ville Aarresuota Ylen suorassa lähetyksessä kello 10.

SAK:n, Akavan ja STTK:n yhteisen kesäduunari-infon yhteydenotot ovat tänä kesänä kasvaneet. Elokuun alkuun mennessä yhteydentottoja on ollut jo yli 200, ja määrä on kasvanut kolmen viime vuoden aikana. Yhteyttä otetaan etenkin palkanmaksusta ja työnantajan velvollisuuksista.

Lue lisää:

Sadat kesätyöläiset ottavat yhteyttä ammattiliittoihin - PAMin aluepäällikön mukaan osa työnantajista sumuttaa nuoria tahallaan

vendredi 5 août 2022 12:25:00 Categories: YLE kesätyö

ShareButton
ShareButton
ShareButton
  • RSS

Suomi sisu kantaa

TetraSys Oy.

TetraSys Oy.