Ilta Sanoma

Suzuki Jimny saattaa palata Eurooppaan viisiovisena ja sähköistetyllä voimansiirrolla.

Palaako Jimny aiempaa pidemmällä akselivälillä? Siihen viittaisivat silminnäkijähavainnot. Kuvassa Euroopasta poistunut malli.

Palaako Jimny aiempaa pidemmällä akselivälillä? Siihen viittaisivat silminnäkijähavainnot. Kuvassa Euroopasta poistunut malli. Kuva: Kimmo Taskinen

Kompakti nelivetomalli poistui myynnistä Euroopassa vuonna 2020. Yksi syy oli sen suuri vaikutus merkin keskimääräisiin CO2-päästöihin.

Jimny tuotiin takaisin rajoitetusti kaksipaikkaisena pakettiautomallina vuotta myöhemmin.

Nyt Jimny on kuitenkin nähty testattavana Euroopassa huomattavasti pidemmällä akselivälillä, mikä viittaa uuteen viisioviseen koriin, brittiläinen Autocar kertoo.

Havaitun testiauton kerrottiin kulkeneen äänettömästi, mikä viittaa siihen, että konepellin alla on jonkinlainen hybridivoimansiirto.

Suzuki ei enää tarjoa sähköistämättömiä moottoreita Euroopassa, joten hybridivoimansiirto voisi olla Jimnyn lippu takaisin eurooppalaisille jälleenmyyjille.

On odotettavissa, että Jimny-hybridissä olisi samanlainen voimansiirto kuin Suzuki Vitarassa, brittijulkaisu arvioi. Vaihtoehtoina ovat 127 hevosvoiman 1,4-litrainen turbobensiini-kevythybridi ja 113 hevosvoiman 1,5 litran täyshybridi.

Lue lisää: Koiranpentumainen olemus vetoaa suojeluvaistoon - Suzuki Jimny saa heikkoudetkin anteeksi

Ilta Sanoma
vendredi 8 juillet 2022 18:22:00 Categories: Autot Ilta Sanoma

ShareButton
ShareButton
ShareButton
  • RSS

Suomi sisu kantaa

TetraSys Oy.

TetraSys Oy.