Ilta Sanoma

Julkaistu:

Ensimmäinen uuden ajan Miss Suomi valitaan lauantaina 29. syyskuuta Billnäsin ruukissa.
Miss Suomi -kilpailua ei enää näytetä tv:ssä. Finaali siirtyy missiorganisaation mukaan Viafree-palveluun. Internetissä toimiva palvelu on ilmainen.

Yleisölle on missiorganisaation tiedotteen mukaan luvassa show, joka tuo perinteisen missikilpailun lähemmäksi kansainvälistä red carpet -gaalaa.


29. syyskuuta käydään uudistunut Miss Suomi -kilpailu, jossa päästään tiedotteen mukaan myös kurkistamaan kilpailujen kulissien taakse. Katsojat pääsevät myös osallistumaan sosiaalisen median kautta.

-?Miss Suomi -brändi uudistuu kokonaisvaltaisesti: teemme Miss Suomi -kilpailua aidosti tuoreella otteella, kilpailun järjestämisestä vastaava missikeisarinna Sunneva Kantola kertoo tiedotteessa.


-?Haluamme kasvattaa kilpailun arvostusta ja vetovoimaa, jotta näemme suomalaismissien menestyvän kansainvälisesti tulevaisuudessakin, Kantola jatkaa.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Viafreen johtaja Jussi Lipposen mukaan Miss Suomi -kilpailun lähetystavan on vastattava tämän päivän haasteisiin ja koukutettava perinteisen missiyleisön lisäksi myös laajempaa kohderyhmää.

-?Uudistamme lähetyksen rakenteen kokonaan ja julkistamme kilpailun juontajat piakkoin. Olen iloinen, että voimme tarjota uudistuneelle Miss Suomi -kilpailulle uudenaikaisen kanavan, Lipponen kertoo.

-?Olemme suunnittelemassa täysin uudenlaista show'ta, joka palauttaa missikilpailuun kuuluvan säihkeen ja glamourin. Tästä alkaa matka kohti uutta Miss Suomi -kilpailua, jota teemme yhdessä Viafreen kanssa, Kantola lupaa.


IS uutisoi viime viikolla, että Suomen tunnetuimman kauneuskilpailun Miss Suomi -kisan vetovastuu vaihtuu, kun kahdeksan vuoden ajan kilpailua järjestänyt ja kehittänyt Kantola on ostanut enemmistön kilpailun taustayhtiön Finnartist oy:n osakkeista.

Osake-enemmistön (75 %) myy Pette Himberg, joka on toinen Finnartist Oy:n pitkäaikaisista omistajista. Eino Makusen osuus pysyy 25 prosentissa.

-?Näen valtavat mahdollisuudet Miss Suomi -brändin kehittämisessä, Sunneva Kantola sanoi tuolloin.

-?Aika on ajanut pelkkään ulkonäköön perustuvan kilpailun ohi, mutta edustavuudelle on kysyntää enemmän kuin koskaan. Edustavuus tarkoittaa sitä, miten nuori nainen tai mies kantaa persoonansa, katsoo toisiin ihmisiin ja toimii heidän edessään ja heidän kanssaan.

-?Se on lämpöä katseessa ja pilkettä silmässä, itseluottamusta, tasapainoa ja henkistä voimaa - paljon, paljon enemmän kuin pelkkää kauneutta.

Kantolan mukaan Miss Suomi -kisan vetovoimaa vahvistetaan tarjoamalla kilpailijoille entistä laadukkaampaa valmennusta erilaisiin esiintymistehtäviin.


-?Tiedostamme suuren vastuumme. Miss Suomen pitää uudistua, jotta pienet tytöt voivat myös tulevaisuudessa seurata kilpailijoita ja ottaa heistä hyvää esimerkkiä niin kuin parhaista isosiskoista otetaan.

Miss Suomi -finaali on televisioitu

Elo-syyskuun vaihteessa valitaan 20 semifinalistin joukosta 10 finalistia, ja lauantaina 29. syyskuuta klo 20.00 alkavassa tilaisuudessa kruunataan järjestyksessään 81. Miss Suomi.
Ilta Sanoma
20. kesäkuuta 2018 15:11:11 Categories: Ilta Sanoma Viihde

ShareButton
ShareButton
ShareButton
  • RSS
Suomi sisu kantaa
NorpaNet Beta 1.1.0.41819 - Firebird 3.0 WI-V6.3.4.32939

TetraSys Oy.

TetraSys Oy.