Stoppa Pressarna

Prins Daniels miljonhjälp till Foppa

Logotyp för Stoppa Pressarna Stoppa Pressarna 12/07/2018 19:30:00 Stoppapressarna.se
Daniel och Foppa är goda vänner och vänskapen lär fördjupas då prinsen lånat sig till att göra reklam för hockeylegendarens klockor. Prins Daniels miljonhjälp till Foppa

Daniels och Victorias smygreklam omsätter miljoner.

Kronprinsessparet drar sig inte för att hjälpa sina förmögna vänner.

Nu senast är det Daniel som marknadsför en klocka åt sin nära kompis Foppa. 

Vi är vana vid att se prins Daniel, 44, bära en exklusiv Rolex-klocka.

Men helt plötsligt har prinsen börjat med en "budgetklocka" från det nya varumärket Carl Edmond.

LÄS MER: Hovet bekräftar prinsessan Madeleines familjeproblem

Lite märkligt kan tyckas - men det finns en förklaring.

Prinsens nära vän, det gamle hockeyproffset Peter "Foppa" Forsberg, 44, har investerat i klockmärket och då rycker det i armen på Daniel som ogenerat går ut och gör smygreklam.

Det är tidningen Svensk Damtidning som uppmärksammar prinsens oväntade klockval.

Varumärket Carl Edmond lanserades i höstas och kan ses som en efterapning av det svenska varumärket Daniel Wellington som gör budgetklockor.

LÄS MER: Sanningen om sexorgierna hemma hos Pernilla Wahlgren

Grundaren till Carl Edmond heter Ali Nouri och tillsammans med svenska Hollywoodstjärnan Joel Kinnaman, 38, lanseras klockkollektionen. Nu har även "Foppa" och hans hustru NicoleNordin, 31, gått in som delägare och det är där som prins Daniel kommer in.

Prins Daniel och "Foppa" är sedan flera år goda vänner, de brukar spela golf ihop och går gärna på ishockey och konserter tillsammans.

Det är nog ingen vågad gissning att Daniel fått klockan i gåva av sin vän Peter Forsberg, även om prinsen skulle ha råd att köpa en för egna pengar. Modellen han bär på vänster handled heter "Garnit White Deluxe" och kostar omkring 2 100 kronor.

LÄS MER: Danskarna chockade: Prins Henriks kropp plötsligt försvunnen

Men det är inte bara Daniel som gör smygreklam för sin polare. Som Stoppa Pressarna tidigare har avslöjat så drar sig kronprinsessan inte för att kommersiellt smeta ner sig genom att promota sina vänners olika varumärken och produkter.

Victoria bär gärna kläder från Daisy Grace, modemärket som är grundat av AmandaSchulman, 38, och hennes syster HannahWidell, 43.

Och här känns mönstret igen. Amanda Schulman är en av Victorias bättre väninnor och de umgås i privata sammanhang. Bland annat festade tjejerna tillsammans på kompisen JosephineGenetays 40-årsfest.

LÄS MER: Bild-Extra: Carola visar upp sitt lyxiga slottshem

Redan 2016 bar Victoria Daisy Grace-toppen "Look at me" under ett besök i Italien. På Instagram hyllade modeföretaget kronprinsessans val, men vänskapen mellan Victoria och Amanda nämndes inte överhuvudtaget. 

- Victoria har blivit den viktigaste reklampelaren för Daisy Grace. Hon gillar systrarna och hjälper dem så klart i marknadsföringen. De har ett icke uttalat avtal som innebär ett ordentlig kassaklirr för företaget, förklarade en uppgiftslämnare.

I inslaget "Så har vi blivit framgångsrika" på TV4 berättade systrarna om betydelsen av att ha människor som gör reklam för deras produkter.

LÄS MER: Jan Guillous rasande försvar av Martin Timell

- Vi arbetar med olika profiler, en massa fantastiska människor som ska stråla ut på en massa olika sätt. Det tar oss vidare, förklarade Amanda och Hannah för MalouvonSivers, 65.

LÄS MER: Claes Malmbergs kamp för sin unga kärlek

LÄS MER: Desperata åtgärden på Estelles skandalskola - gör allt för att behålla prinsessan

LÄS MER: 

Magdalena Graaf berättar om sin stora sorg

12. heinäkuuta 2018 22:30:00 Categories: Stoppa Pressarna

ShareButton
ShareButton
ShareButton
  • RSS
Suomi sisu kantaa
NorpaNet Alpha 1.0.44.37810 - Firebird 3.0 WI-V6.3.4.32939

TetraSys Oy.

TetraSys Oy.