Sivu 4 josta 2241 << < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 370 750 1120 1490 1870 2240 > >>

Miljöpartiets besked 

Logotyp för TT Nyhetsbyrån
... read more
 
28. huhtikuuta 2017 19:32:14 Categories: Logotyp för TT Nyhetsbyrån

Då börsnoteras Instalco 

Logotyp för Affärsvärlden
... read more
 
28. huhtikuuta 2017 19:32:12 Categories: Logotyp för Affärsvärlden

Vårdföretag slipper mångmiljonböter 

Logotyp för TT Nyhetsbyrån
... read more
 
28. huhtikuuta 2017 19:32:11 Categories: Logotyp för TT Nyhetsbyrån

De blir ny storägare i John Travoltas favoritklockmärke 

Logotyp för Affärsvärlden
... read more
 
28. huhtikuuta 2017 19:32:08 Categories: Logotyp för Affärsvärlden

Bra dag för banksektorn 

Logotyp för TT Nyhetsbyrån
... read more
 
28. huhtikuuta 2017 19:32:06 Categories: Logotyp för TT Nyhetsbyrån

USA:s tillväxt lägre än väntat 

Logotyp för Affärsvärlden
... read more
 
28. huhtikuuta 2017 19:32:04 Categories: Logotyp för Affärsvärlden

5 saker du måste ha koll på - om du vill vara bättre än dina konkurrenter 

Logotyp för Veckans Affärer
Att ligga steget före konkurrenterna hänger allt mer på en fungerande digital profil och närvaro. Är dina konkurrenters hemsida snyggare och snabbare? Kommer de före dig i sökresultaten på Google? Har de en större och mer engagerad publik på Facebook? Eller är det till och med så illa att du inte har koll på dessa frågor, då är det hög tid att kolla av om ni håller måttet. Annars tar dina konkurrenter dina potentiella kunder. Har du koll på laddningstider på din hemsida, hur många som besöker er via webb eller mobil? Eller är det så att ni inte har några mobila besökare för att ni inte har anpassat den till mobilen? Det är förvånansvärt många sajter som ger en usel mobilupplevelse trots att man lägger mer tid på mobil än dator. Vilka trafikkällor har ni till er hemsida? Här är 5 digitala saker du behöver ha koll på för att ligga steget före konkurrenterna: 1. Har dina konkurrenter en bättre webbplats? Om du är besviken på att försäljningen inte uppfyller målen, ta en stund att titta på din webbplats. Ser det seriöst ut, förstår man vad ni gör på riktigt eller är det en massa floskler? Marknadsför ni era produkter eller tjänster på ett snyggt och effektivt sätt? Skulle du själv vilja köpa era produkter och tjänster från er webbplats? Har ni koll att den fungerar för alla typer av webbläsare? Fungerar allt i alla typer av mobila enheter? När ni har kollat allt detta ta då analysen ett steg längre. Besök webbplatserna för dina konkurrenter och se om de är bättre eller sämre. Vad erbjuder dina konkurrenter som du inte har på din sajt? Är deras webbplatser mer inbjudande och ger de en bättre upplevelse? Är de lättare att navigera på? Har de en snyggare layout? 2. Kommer dina konkurrenter högre upp på Google sök? I princip alla söker när man vill ha mer information eller är i tankarna att köpa något. Hur ser era sökträffar ut. Ta reda på era viktigaste produkter och tjänster och vilka ord ni vill associeras med Gör en sökning på era produkter och tjänster och associationer Kommer ni högst upp i träfflistan? Om inte är det dags för en SEO-strategi 3. Har era konkurrenter en större och mer engagerad publik i sociala medier? Sociala medier är en otroligt bra snabb trafikkälla, kanske lite kortlivad så man måste hela tiden vara aktiv. Hur hanterar ni er Facebook- och Instagramsida, lyfter ni fram era ambassadörer? Hur många följare har in i era sociala kanaler och hur engagerad är er publik? Jobbar ni aktivt med att testa och utvärdera vad som skapar störst engagemang? Använd analysverktygen i alla sociala kanaler - de ger er mycket bra information Har ni koll på era konkurrenters närvaro i sociala medier? Har de en större eller mindre publik och är deras följare mer engagerade? 4. Är era konkurrenter rekommenderade på fler branschlistor? Att bli rekommenderade väger otroligt starkt när man skall ta ett beslut. Är ert företag listat och rekommenderat i branschens topplistor? Vilka är de viktigaste aktörerna i din bransch? Vilka är de företag som vinner utmärkelser och priser? Om du inte är bland dem och dina konkurrenter är listade, då kommer de förmodligen att sno era kunder. Sedan måste ni även ge en enastående kundservice. Se till att förbättra kvalitetskontrollen så att ni bara levererar produkter och tjänster av högsta kvalité. 5. Möt kunderna på deras villkor Viktigast av allt. Har ni koll på vilka digitala kanaler era kunder använder och varför? Bjud in era kunder i en diskussion så att ni anpassar era produkter och tjänster för dem. När ni tar fram en ny digital tjänst, har ni frågat era kunder om de verkligen vill ha den? Har ni bjudit in era kunder i utvecklingsprocessen när ni bygger era digitala tjänster till era kunders behov? Har ni anpassat efter kundernas mobila beteende, vill de ha en app? I så fall vad vill de ha i den, vilka behov skall den uppfylla? Har ni gjort hemläxan kommer ni troligtvis kunna vinna mark både kortsiktigt och långsiktigt. Digitalt är inget självändamål, det skall hjälpa era kunder att hitta och använda era produkter och tjänster. Dagensanalys.se följer de hetaste trenderna inom digital marknadsföring och håller dig uppdaterad med det senaste inom sociala medier, mobilt, analys, innovationer och vilka människor som gör skillnad i våra digitala liv. Läs Dagensanalys.se för att alltid ha koll på det senaste i vår digitala vardag.... read more
 
28. huhtikuuta 2017 19:32:03 Categories: Logotyp för Veckans Affärer

Forskare fälls för fusk om plast i fisk 

Logotyp för TT Nyhetsbyrån
... read more
 
28. huhtikuuta 2017 19:01:49 Categories: Logotyp för TT Nyhetsbyrån

Skulle rädda barn - larmades till fel våning 

Logotyp för TT Nyhetsbyrån
... read more
 
28. huhtikuuta 2017 19:01:48 Categories: Logotyp för TT Nyhetsbyrån

Erdogan hoppfull inför möte med Trump 

Logotyp för TT Nyhetsbyrån
... read more
 
28. huhtikuuta 2017 19:01:46 Categories: Logotyp för TT Nyhetsbyrån

Påven besöker terrordrabbat Egypten 

Logotyp för TT Nyhetsbyrån
... read more
 
28. huhtikuuta 2017 19:01:45 Categories: Logotyp för TT Nyhetsbyrån

Sex gripna i engelskt terrordrama 

Logotyp för TT Nyhetsbyrån
... read more
 
28. huhtikuuta 2017 19:01:43 Categories: Logotyp för TT Nyhetsbyrån

Död, pengar och hot - det här behöver du veta om sommarstugemordet 

Logotyp för Nyheter24
... read more
 
28. huhtikuuta 2017 19:01:41 Categories: Logotyp för Nyheter24

Forskare slår fast: Träffa mamma oftare - så lever hon längre 

Logotyp för Newsner
... read more
 
28. huhtikuuta 2017 18:16:38 Categories: Logotyp för Newsner

Skördetid för svenska exportbolag 

Logotyp för TT Nyhetsbyrån
... read more
 
28. huhtikuuta 2017 18:16:37 Categories: Logotyp för TT Nyhetsbyrån

Britternas ekonomi saktar in mer än väntat 

Logotyp för Affärsvärlden
... read more
 
28. huhtikuuta 2017 18:16:35 Categories: Logotyp för Affärsvärlden

Lämnade Oskarshamn efter sex år - nu flyttar han till Norge 

Logotyp för Hockeysverige
... read more
 
28. huhtikuuta 2017 18:16:34 Categories: Logotyp för Hockeysverige

Nytt kenyanskt dopningsfall 

Logotyp för TT Nyhetsbyrån
... read more
 
28. huhtikuuta 2017 18:16:32 Categories: Logotyp för TT Nyhetsbyrån

Marie blev terrorattackens femte offer 

Logotyp för Nyheter24
... read more
 
28. huhtikuuta 2017 16:48:21 Categories: Logotyp för Nyheter24
Sivu 4 josta 2241 << < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 370 750 1120 1490 1870 2240 > >>
  • RSS
Suomi sisu kantaa
NorpaNet Alpha 1.0.44.37810 - Firebird 3.0 WI-V6.3.1.32594

TetraSys Oy.

TetraSys Oy.